Εκδόσεις Μίνωας: Αθώοι ένοχοι” της Ελευθερίας Μεταξά

Μόλις κυκλοφόρησε το νέο ψυχολογικό θρίλερ της Ελευθερίας Μεταξά, “Αθώοι ένοχοι”. Στο έβδομο μυθιστόρημα της συγγραφέως μια σειρά άλυτων φόνων πραγματοποιούνται βασισμένοι σε μεθόδους που ανάγονται στον Μεσαίωνα. Το αστυνομικό δίδυμο Βαρσάμης-Γληνού ξετυλίγει το κουβάρι μιας τρομακτικής ιστορίας που διαβάζεται απνευστί.

Αθώοι - Ένοχοι !!

Χωρίς αμφιβολία σε αυτό το βιβλίο βλέπουμε μια διαφορετική συγγραφέα.
Εξελίσεται περισσότερο φυσικά σε κάθε βιβλίο της αλλά σε αυτό οι διαφορές είναι έντονες και δυνατές.
Καταρχήν δεν ακολουθεί κάποιο συγκεκριμένο μοτίβο και αυτό είναι το πιο θετικό για μένα καθώς τα συγκεκριμένα μοτίβα με κουράζουν διότι αισθάνομαι ότι διαβάζω την ίδια ιστορία με διαφορετικούς ήρωες .


Με αυτό το τρόπο θα έλεγα ότι ίσως προσπαθεί να περάσει ένα μήνυμα όχι μόνο στους αναγνώστες αλλά και στους εκπροσώπους της δικαιοσύνης μας..

Το Αθώοι Ένοχοι είναι ένα δυνατό βιβλίο το μόνο που πρέπει να σας πω, αν αποφασίσετε να βυθιστείτε στις σελίδες του καλό είναι να έχετε επιλύσει κάθε άλλη εκκρεμότητα της καθημερινότητας σας.
Είναι από τα βιβλία που δεν μπορείς να το κλείσεις αν δε φτάσεις στη τελευταία σελίδα του.

Η Έλσα είναι ψυχολόγος και συνεργάζεται με την αστυνομία όταν χρειάζεται να προσφέρει τις γνώσεις της για την εξιχνίαση δολοφονιών, λειτουργώντας ως ζευγάρι με τον αστυνόμο Βαρσάμη. Στην προκειμένη περίπτωση, ψάχνουν να βρουν κάποιον που σκοτώνει τα θύματά του με εργαλεία που χρησιμοποιούνταν το μεσαίωνα ως όργανα βασανισμού και δολοφονίας. Καταρχήν, να πω συγχαρητήρια στη συγγραφέα για τις περιγραφές της, αφού κατάφερε και δημιούργησε πεντακάθαρες εικόνες.  Οι περισσότερες από αυτές είναι αρκετά παραστατικές ώστε να μου δημιουργήσουν ανατριχίλες αηδίας και φρίκης μέχρι βαθιά μέσα στο στομάχι μου. 
Είναι πολύ ωραίος ο τρόπος που σταδιακά μας οδηγεί στην λύση του γρίφου. Τα στοιχεία δίνονται σταδιακά, με σταθερό ρυθμό.  Η Έλσα και ο Βαρσάμης ακολουθούν τα στοιχεία που προκύπτουν από τα όσα τους λένε, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που βασίζονται στις γνώσεις ψυχολογίας και στη διαίσθηση της Έλσας, στο μυαλό τους και ενίοτε στο πόσο καλά γνωρίζουν αυτόν που μιλάει. Θα προτιμούσα βέβαια να είχε αναλάβει πιο πολλές φορές τα ινία ο αστυνόμος, να μην προέρχονται οι περισσότερες καλές ιδέες από την Έλσα, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που παίζει σημαντικό ρόλο στην πλοκή ούτε αλλοιώνει το αποτέλεσμα.




Δεν μάντεψα την κατάληξη. Μου άρεσε πολύ ο τρόπος που έκλεισε η ιστορία, καθώς και όλες οι ανατροπές που συνάντησα στην πλοκή. Επίσης, με τάραξε πολύ το κοινωνικό κομμάτι του βιβλίου, που πέραν πάσης αμφιβολίας αποτελεί εφιάλτη για πολλούς από εμάς. Είναι τόσο βαρύ το θέμα με το οποίο καταπιάνεται η συγγραφέας και το εξηγεί τόσο καλά και με τόση ευαισθησία, που πιστεύω ότι σίγουρα όσοι διαβάσουν το βιβλίο θα προβληματιστούν σχετικά με το τι είναι σωστό και τι λάθος.

Γενικά το βιβλίο είναι πολύ καλό. Μου αρέσει τόσο πολύ όταν κλείνοντας ένα βιβλίο μου μένουν εικόνες στο μυαλό, ακόμη και αν αυτές είναι φρικιαστικές 


«Το αχλάδι της αγωνίας!» ψελλίζει έκπληκτη η Έλσα Γληνού, αντικρίζοντας το πτώμα της νεαρής Ζωής Κομνηνού, που πριν από λίγες ώρες δήλωνε υπεύθυνη για μια σειρά άλυτων φόνων.

Η φράση αυτή θα οδηγήσει την ίδια και τον αστυνόμο Μάνο Βαρσάμη σε μια αποτρόπαια διαπίστωση: Κάποιος δολοφονεί ανθρώπους χρησιμοποιώντας μεθόδους που ανάγονται στον Μεσαίωνα. Ποιος σπέρνει τον θάνατο με φρικτά βασανιστήρια; Ποιο είναι το κίνητρό του; Τι συνδέει τα θύματά του; Τι ρόλο παίζουν σ’ αυτή την υπόθεση ο Στάθης Κομνηνός, ο καθηγητής Μεσαιωνικής Ιστορίας Ιορδάνης Φωκάς και ο δημοσιογράφος Φώτης Μπακιρτζής; Τι σημαίνει η φράση Memento mortis που ανακάλυψε η Έλσα στο ημερολόγιο της Ζωής;
Προσπαθώντας να δώσουν απάντηση στα ερωτήματα αυτά, η Έλσα και ο Βαρσάμης θα ξετυλίξουν το κουβάρι μιας τρομακτικής ιστορίας που θα βάλει σε κίνδυνο τη ζωή δύο αθώων παιδιών. Θα προλάβουν να τα σώσουν πριν είναι αργά;
Ο χρόνος τρέχει αμείλικτα κι εκείνοι ρίχνονται στο κυνήγι του άγνωστου δολοφόνου με μοναδικό στοιχείο το συμπέρασμα του αστυνόμου Γιαβρόγλου:
«Ήταν όλοι τους αθώοι».


Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου